۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۲, پنجشنبه

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار


 


خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۴ کارگر در شهرهای کرمان و تبریز دچار حادثه شدند. در این حوادث ۳ کارگر از جمله دو آتش‌نشان مصدوم شدند و یک کارگر جان خود را از دست داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا،  ۲ تن از آتش‌نشانان در کرمان در حادثه اطفای حریق، مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه آتش‌نشانان این سازمان در حادثه اطفای حریق یک فروشگاه قاب سازی واقع در خیابان حافظ این شهر، مصدوم شدند گفت: حال عمومی آتش نشانان مصدوم مطلوب گزارش شده است.

محمدرسول جهانشاهی افزود: این آتش‌نشانان حین انجام عملیات اطفای حریق، دچار سوختگی دست و عارضه تنفسی به دلیل استنشاق دود و گازهای سمی شده بودند.

وی با بیان اینکه مداوای آتش نشانان مصدوم در محل حادثه انجام شد اظهار داشت: خوشبختانه هیچ یک از شهروندان در این حادثه مصدوم نشده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه امروز فردی با سازمان آتش نشانی تماس گرفت و خبر از آتش سوزی گسترده یک باب واحدصنفی در خیابان حافظ کرمان داد.

وی یادآورشد: نخستین خودروی آتش نشانی چهار دقیقه پس از اطلاع‌رسانی به محل حادثه‌رسید و عملیات اطفای حریق را در این منطقه آغاز کرد و در مجموع هفت دستگاه خودروی آتش‌نشانی با ۳۰ آتش نشان به محل اعزام شدند.

جهانشاهی با بیان اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است افزود: متاسفانه انبار یک مغازه قاب سازی در این حادثه، آتش گرفت که با تلاش آتش نشانان مهار و اطفا شد.

مرگ و مصدومیت دو کارگر در تبریز

به گزارش رکنا، دو کارگر در تبریز در پی سقوط از بالابر دچار مرگ و مصدومیت شدند.

رکنا: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: دو کارگر تبریزی از بالابر ساختمان نیمه کاره سقوط کرده و یکی از آن‌ها فوت و دیگر مصدوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر