۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

بهنام موسیوند به اعتصاب غذای خود پایان داد


 

خبرگزاری هرانا – بهنام موسیوند فعال مدنی، پس از گذشت ۱۶ روز به اعتصاب غذای خود در بیمارستان پایان داد. آقای موسیوند در تاریخ ۳۰ فروردین ماه در اعتراض به شرایط موجود در زندان دست به اعتصاب غذا زد و در هشتمین روز اعتصاب غذا از قرنطینه زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند فعال مدنی، به اعتصاب غذای خود در بیمارستان پایان داد.

پایان اعتصاب غذای آقای موسیوند پس از گذشت ۱۶ روز از این اقدام صورت گرفته است. وی از روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه در اعتراض به شرایط موجود در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

هرانا روز گذشته در گزارشی از وخامت حال بهنام موسیوند در پانزدهمین روز اعتصاب غذا در بیمارستان طالقانی خبر داده بود.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این فعال مدنی درباره وضعیت سلامت این زندانی در دوران اعتصاب غذایش، به هرانا گفته بود: «بهنام وزن زیادی از دست داده و به سختی صحبت میکند. دل درد و حالت تهوع دارد و برای تسکین درد به او مورفین تزریق میکنند. باوجود تمام این شرایط از ملاقات محروم است و خانواده‌اش که تمام مدت در بیمارستان حضور دارند حتی اجازه چند دقیقه ملاقات هم ندارند. تا این لحظه هیچیک از مسئولین زندان و دادستانی با او ملاقات نکرده و به هیچ عنوان پاسخی به خانواده نمی‌دهند.»

 او همزمان با اقدام به اعتصاب عذای خود، به دلیل مخالفت با زدن دستبند به هنگام اعزام به بیمارستان، توسط ماموران زندان رجایی شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.  وی روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه، از زندان رجایی شهر کرج به قرنطینه زندان اوین منتقل شد. یک منبع مطلع پیشتر به هرانا گفت که روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه فشار و قند خون بهنام موسیوند در پی اعتصاب غذا دچار کاهش شده بود. ماموران روز دوشنبه او را بدون اطلاع قبلی و بدون اجازه همراه داشتن لوازم شخصی، منتقل کردند. آقای موسیوند نهایتا در هشتمین روز اعتصاب غذا از قرنطینه زندان اوین به بیمارستان منتقل شد.

هرانا آذرماه سال گذشته در گزارشی از تداوم درد این فعال مدنی در ناحیه کلیه و پروستات خبر داده بود. به گفته یک منبع مطلع این زندانی دچار تکرر ادرار شده و «برخی شب‌ها تا ۱۳ بار هم به دستشویی می‌رود

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. آقای موسیوند در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ با تودیع قرار از زندان آزاد شد.

بهنام موسیوند شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” برای وی قابل اجرا است. آقای موسیوند نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه سال گذشته پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. وی در شهریورماه ۹۹ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر