۱۴۰۱ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

مرگ و مصدومیت ۲۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار


 

خبرگزاری هرانا – طی دو روز اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، سه کارگر در شهرهای سمنان، فردیس و مریوان، دچار حادثه شدند. طی این حوادث دو کارگر جان خود را از دست دادند و یک کارگر نیز دچار مصدومیت شد. بعلاوه سانحه تصادف اتوبوس حامل کارگران معدن چادرملو در محور شهرستان بهاباد-چادرملو، مرگ راننده اتوبوس و مصدومیت ۱۹ کارگر دیگر را در پی داشت. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، یک کارگر نانوایی در سمنان هنگام کار مصدوم شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در این خصوص گفت: ۵ آتش نشان با اطلاع از وقوع حادثه در یک نانوایی، به محل اعزام شده و مشاهده کردند که دست یک کارگر ۱۹ ساله میان دستگاه وردنه برقی گیر کرده است.

رضا رهایی افزود: این کارگر در حال کار با دستگاه خمیر پهن کن (وردنه برقی) بود که در اثر بی احتیاطی دست وی به داخل دستگاه کشیده و مصدوم شده بود.

او ادامه داد: آتش نشانان اعزامی، اتصالات دستگاه وردنه را از هم جدا و‌ دست کارگر حادثه دیده رها کردند تا عوامل اورژانس بتوانند وی را به مراکز درمانی انتقال دهند.

مرگ و مصدومیت ۲۰ کارگر معدن چادرملو

به گزارش ایسنا، امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، اتوبوس حامل کارگران معدن چادرملو در محور شهرستان بهاباد-چادرملو با یک دستگاه تریلر برخورد کرده و واژگون شد؛ این حادثه مرگ راننده اتوبوس و مصدومیت ۱۹ کارگر دیگر را در پی داشت.

بنا به اعلام سازمان اورژانس استان یزد، چهار کد اورژانس از بهاباد، یک کد از بافق، دو کد ازمعدن چادرملو، دو کد از گندله سازی اردکان و یک کد اورژانس از معدن کیمیا داران به محل حادثه اعزام شده است.

در این گزارش آمده است: بر اساس آمار تریاژ اولیه مصدومان در صحنه حادثه، تعداد کارگران داخل اتوبوس به همراه راننده ۲۰ نفر بوده که راننده اتوبوس قبل از رسیدن نیروهای امدادی در صحنه جان خود را از دست داده است.

بنابر این گزارش، ۱۹ کارگر دیگر نیز مصدوم شده که پنج تن از آنها برای درمان قطعی به بیمارستان انتقال یافته اند؛  همچنین ۱۴ نفر از کارگران مصدوم شده بصورت سرپایی در محل درمان شدند.

مرگ کارگر ساختمانی در فردیس

به گزارش ایسنا، امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، یک کارگر ساختمانی در شهرستان فردیس طی حادثه ای در حین کار جانباخت.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ یک کارگر ۴۵ ساله در یک ساختمان نیمه کاره در حوالی جاده ملارد، ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی فردیس به محل حادثه اعزام شدند.

بیژن جنتی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند که یک کارگر ساختمانی در حین خالی کردن بار میلگرد از خاور، به دلیل سقوط میلگرد بر سرش دچار حادثه شده و به بیمارستان انتقال یافت.

جنتی اظهار کرد: کارگر مصدوم علی رغم تلاش کادر درمانی در بیمارستان به دلیل شدت صدمات وارده جان باخت.

او ادامه داد: در مرجع قضایی پرونده ای جهت رسیدگی به این موضوع تشکیل شد.

مرگ یک کارگر در مریوان

به گزارش موکریان، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، یک کارگر در مریوان طی حادثه ای در حین کار، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، این کارگر جوان اهل روستای “بلبر” و ساکن مریوان بوده است.

او در نزدیکی میدان پیشمرگه این شهر به کار در ساختمانی مشغول بوده که بر اثر سقوط داربست ساختمان، جان خود را از دست می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر