۱۴۰۰ دی ۳۰, پنجشنبه

سعید زارع به اطلاعات سپاه شیراز احضار شد


 

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۲۹ دیماه، سعید زارع شهروند ساکن شیراز، به صورت تلفنی به اطلاعات سپاه این شهر احضار شد. او در دیماه ۹۸ در جریان پیگیری وضعیت برادرش، زندانی سیاسی سابق، سجاد زارع بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب شیراز به ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰، سعید زارع شهروند ساکن شیراز به اطلاعات سپاه این شهرستان احضار شد.

از دلایل احضار این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال، وی سال ۹۸ نیز، پس از بازداشت و تشکیل پرونده توسط این نهاد امنیتی به حبس محکوم شده بود.

سعید زارع در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۸ در سن ۱۹ سالگی در زمان پیگیری وضعیت برادرش سجاد زارع زندانی سیاسی سابق به دلیل ارسال یک پیامک به برادر خود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۹ بهمن ماه همان سال از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۱۱ فروردین ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این شهروند توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی از بابت اتهام توهین به رهبری به ۶ ماه و یک روز حبس تعلیقی محکوم شد.

سعید زارع، برادر ۲۱ ساله سجاد زارع زندانی سیاسی سابق است که روز دوشنبه ۱۲ مهرماه سال جاری با پایان دوره محکومیت خود از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر